søndag den 2. september 2012

Næste stop - Stuen

Så er min første uge som blogger vel overstået.

I dette indlæg går turen til Stuen. Det sværeste rum af dem alle at indrette. Før vi flyttede, boede vi 3 personer i en lille 2-værelses lejlighed, hvor stuen var godt fyldt op med legetøj, spisebord, opbevaring, sofa osv. Det var en stor forandring endelig at have mere plads i vores nye lejlighed. Pludselig føltes hjemmet, og især vores nye stue meget tom. Jeg kastede derfor lidt for hurtigt, diverse pyntegenstande, møbler og blomster ind i et desperat forsøg på at gøre det hyggeligt.. Det gik dog ikke mange dage, før det gik op for mig, at det slet ikke fungerede. Jeg havde altid drømt om at få mere plads og luft omkring mig, så derfor besluttede jeg mig for, en gang for alle, at tynde ud i alt det overflødige, og nyder nu endelig luften omkring mig.
Her er resultatet







Siden jeg flyttede hjemmefra, har jeg indrettet efter mange forskellige stil-arter. I studie tiden, var det store hit Retro. Primært på grund af farverne og designet, men samtidig var det også en billig løsning, da jeg købte det meste brugt.

Da jeg flyttede fra min studie lejlighed til min 2-værelses, havde jeg endelig fået arbejde, og nu var det tid til at få spendere bukserne på. Retro-stilen røg langsomt ud, og jeg begyndte nu at bruge pengene lidt mere fornuftigt på lækkert dansk design.



Så skete miraklet, og jeg blev gravid, og Rie Elise Larsen og Rise begyndte at nu at overtaget hjemmet.. Men efterhånden er det lykkedes mig at få det tilbage på et niveau, hvor det er begrænset til børneværelset. Det er dog vigtig for mig, der stadig er plads til leg og kreative udfoldelser med min datter.




Mine favoritter i stuen er klar mit billede af grafikeren Marie Flensborg http://marieflensborg.dk, mine Folke Pålsson stole, som er købt over Lauritz, Søholm vaserner og mine Bjørn Wiinblad platter

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Smid endelig en kommentar, hvis du har noget på hjertet