torsdag den 12. juni 2014

DIY Sengehimmel




Min datter har længe plaget om en sengehimmel, hvilke jeg også selv syntes kunne være så fint over hendes seng, men  jeg har simpelthen være lidt for nærig til at købe en.

Derfor har jeg selv lavet denne, som har været helt gratis.
Jeg havde oprindeligt tænkt at købe et par gamle "Mormor" net gardiner fra en genbrugsbutik, men fik tilbudt en kæmpe rulle med så fint stof af en veninde, som hun har haft liggende i flere år, og sy-ringen der er brugt i toppen havde jeg liggende i skabet.
Sengehimlen er syet af nogen meget lange baner stof, jeg har syet samme på langs, samt et ekstra stykke i bunden jeg har syet på hele vejen rundt ( fik fejlberegnet længden, så den bliv alt for kort i første omgang). Øverst på stoffet har jeg syet en løbegang jeg har trukket på syringen. Rundt om den inderste del af ringen har jeg bundet 3 snore på, som jeg har hængt sengehimlen op i. Sengehimlen er stor nok til at nå rundt om hele sengen så der kan komme en hule.
Hvis du selv vil kaste dig ud i det, så sørg for at måle længden fra loftet midt over sengen og tværs ud over sengens lange side, så du er sikker på der er nok stof. Bredden på vores sengehimmel er ca 8-10m.
Du skal være ret forsigtig med at trække stoffet  på syringen hvis den er af træ, da den meget nemt knækker (det gjorde min, men fik den heldigvis lukket den med en strip)

Er du ikke til DIY projekter har Ikea også fine sengehimler, du bl.a. også kan finde brugt på DBA for omkring 50kr

Her er den sengehimmel jeg aller helst selv ville have fra "Nice to Have", den er simpelthen så flot og fås i mange farver. Den koster ca 500kr


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Smid endelig en kommentar, hvis du har noget på hjertet